Kursus for iværksættere i branding
Et kursus for iværksættere er til dig, der har den gode idé, og måske er du allerede godt i gang med at få den ud til verden. Du mangler dog at verden opdager den, tager den til sig, skriver om den og hungrer efter at investere i den. Med andre ord har du hårdt brug for omtale og PR, der rykker din start-up ind i hjernen og hjertet på de rette mennesker. Det er svært, men du kan lærer det på dette én-dags-kursus hos Westfall Kommunikation. Der er nemlig en lang række værktøjer til at slå dit navn, ide og brand fast i besvidstheden på dine potentielle kunder, interessenter og investorer. På en kursusdag om iværksætterens værktøjskasse, kan du forvente at komme hele vejen rundt om de hurtige ændringer og det lange seje træk inden for PR, kampagne og værdifuld omtale. Konkret lærer du basale PR-strategier og presse-henvendelser, om medie-dynamikker,…
Kursus for skoleledere i branding
Som skoleleder er det en bunden opgave, at ‘brande’ sin skole. Men tiden er knap, og du skal have mest mulig ud af de timer, som du lægger i at fortælle om din skole som uddannelsesinstitution og ikke mindst arbejdsplads. At sætte sin skole på medie-landkortet handler nemlig i lige så høj grad om at tiltrække morgendagens lærere og ledere som nye elever. På et kursus i branding og netværk lærer du en række redskaber til at tænke synlighed og omtale ind i alle dine aktiviteter. På den måde undgår du den – for de fleste – velkendte problematik, at man ikke får nok omtale at sine mange gode aktiviteter i skolen. Kurset er bygget op med undervisning, networking og med workshop elementer. Du er med andre ord produktiv i de timer, som du tager ud af den travle kalender, og er kommet langt i jeres branding-arbejde, når kursusdagen er…
Kursus for at få lederteamet godt i gang med LinkedIn
Som leder i 2023 er det en del af jobbet også at kommunikere om den organisation, man er en del af. Det er med andre ord en bunden opgave, at ‘brande’ sin arbejdsplads fra sin priviligerede position. Men tiden er knap for alle, og du skal have mest mulig ud af de timer, som du lægger i at fortælle om din arbejdsplads. Og et godt sted at lægge energi til det er på LinkedIn.. Rigtig mange organisationer, virksomheder, offentlige institutioner og ikke mindst beslutningstagere er på LinkedIn, og bruger platformen aktivt. Og så gælder det naturligvis millioner af ganske almindelige danskere. Mange – herunder især ledere – er dog bange for at kaste sig ud i de værdifulde fortællinger om sin arbejdsplads, men det kan jeg hjælpe med. Denne workshop i brug af LinkedIn tager udgangspunkt i deltagernes niveau, og uanset hvor meget eller lidt øvet man er, garanterer jeg,…
Kursus i PR, omtale og indflydelse for den lille organisation
Dette kursus for i PR, omtale og indflydelse er for dig der sidder med kommunikation for en lille organisation eller SMV. Muligvis er du allerede godt i gang med at få kommunikeret på hjemmeside og sociale medier, men mangler gennemslagskraft. Heldigvis er der en række konkrete arbejdsmetoder og strategier til at løfte sin og organisationens kommunikation, og dem kan du lære på dette kursus hos Westfall Kommunikation. På en kursusdag om omtale og indflydelse, kan du forvente at komme hele vejen rundt om de bedste måder at kanalisere sine PR-kræfter, de hurtige ændringer, man skal være obs på og det lange seje træk inden for PR, kampagne og værdifuld omtale. Grundlæggende skal du og sin kommunikation være relevant for andre end jer selv. De historier, der er det, graver vi sammen frem og finder aftagere til dem. I hvertfald på længere sigt. Konkret lærer du om basale PR-strategier og presse-henvendelser,…
Kursus i kildekritik og informationssøgning
Hvis du arbejder med data og informationer i din hverdag, er det altafgørende at være skarp på kildekritik, og så er et kursus i kildekritik for dig og dine kollegaer. For der konstant undersøgelser og nyhedshistorier, der sætter dagsordenen og kræver din kritiske opmærksomhed. På et kursus i kildekritik og informationssøgning hos Westfall Kommunikation kan du få styr på de vigtigste faldgruber. Undervisningen er en blanding af oplæg, opgaver, workshop og diskussioner. Konkret tager vi fat i grundlæggende discipliner inden for kildekritik af undersøgelser, data, pressehistorier og kilder. Du lærer at stille de rigtige spørgsmål til organisationer og presses informationer. Desuden præsenteres du for en række digitale værktøjer til at finde valid information samt veje til at opsamle information og indblik i din organisation. Du klædes dermed på til at optimere og udvikle brugen af den allerede tilgængelige information, der er i din organisation. Målgruppen for kursus i kildekritik og…
Prioritér nu at dele ud af jeres gode fortællinger, kære folkeskoler!
En af de ting, vi kan lære af TV2’s dokumentar ‘Flugten til privatskolen’ er, at folkeskoler generelt skal være bedre til at fortælle om sig selv. Som skoleleder i 2022 er det OGSÅ i din jobbeskrivelse at tiltrække og fastholde elever, samt at vise, diskutere og fremhæve resultater, problemstillinger og ikke mindst løsninger for netop din skole. Jeg ved godt, at det er en udansk måde at tænke på. Vi ser jo heller ikke universiteter kæmpe om … nå jo … men ikke hospitaler … nå jo eller offentlige arbejdspladser … nå jo! Faktisk er folkeskolerne – og herunder kommunerne – måske nogle af de sidste til at opdage, at fortællinger om de lokale folkeskoler er altafgørende. I hvert fald de sidste til at prioritere det. Hvorfor er det vigtigt? Fordi alle mennesker tænker i historier og sammenhænge, og hvis ingen sætter fragmenterne sammen for os, så danner vi vores…
Sådan bruger du LinkedIn ved konferencer og faglige events
Det er en god idé at bruge Linkedin til at udvide og styrke dit faglige netværk, når du er til konferencer og andre faglige begivenheder. Hvis du forbereder dig grundigt, kan din fysiske tilstedeværelse blandt fagfæller nemlig konverteres til stærkere og mere værdifulde relationer efterfølgende. Den overordnede strategi for at bruge LinkedIn til dette falder i tre dele: Før, under og efter. Før en konference eller faglig event En større faglig begivenhed ude i horisonten er en god anledning til at få støvet sin profil af på LinkedIn, og lige tjekke op på, om ens verdensomspændende visitkort tager sig fornuftigt ud. Men …! Inden du går i gang med at opdatere noget på din profil, så slå ‘Del jobændringer og jubilæer’ fra under privatindstillinger. Så kan du så småt gå i gang med at opdatere din LinkedInprofil: 1 – Download appen til din telefon. 2 – Er dit profilfoto vellignende?…
Optimér din LinkedIn-profil
LinkedIn buldrer frem, og hvis du i 2021 ikke har en LinkedIn-profil endnu, er du enten Facebooks grundlægger Mark Zuckerberg eller har alle de job og netværksmuligheder du nogensinde får brug for. Da du nok ikke kan nikke genkendende til hverken den ene eller anden beskrivelse, er du givetvis på LinkedIn med en profil. Og det er ikke så tosset. Den professionelle netværk har nemlig mere end 700 millioner brugere world wide, og er blevet en kæmpe spiller som socialt netværk. Spørgsmålet er nu blot om du udnytter din LinkedIn-profil og tilstedværelse godt nok? Hvad enten du skal bruge LinkedIn til at søsætte kampagner for din nuværende arbejdsplads eller pleje netværket, er det måske tid til at kigge efter. Heldigvis er det for de fleste af os en sjældenhed at skifte job eller branche, men hvis der noget 2020 har lært os, så er det at intet er sikkert, og…
Gode råd til din kampagne i 2022
Alle organisationer kæmper konstant om opmærksomheden. Og nogle gange skal der sættes ekstra tryk på organisationens kommunikation med en egentlig kampagne for at trænge igennem med kernebudskaberne. Her er 15 gode råd til din organisations næste kampagne i 2021. Du skal starte i god tid, kende din målgruppe og sætte dig konkrete mål. Sådan lyder nogle af de råd og erfaringer, jeg personligt har samlet sammen i arbejdet med kampagner i alle afskygninger de senere år. Men der er meget mere, så hæng på lidt endnu. Men først: Hvorfor egentlig søsætte en omfattende kommunikationskampagne som organisation? Fordi de fleste organisationer SKAL forsøge at kapre dagsordenen i medierne. I bund og grund for at få indflydelse. I langt de fleste tilfælde er netop det deres eksistensberettigelse. Som regel er det politikere, meningsdannere, medier eller andre organisationer, der skal rammes med klare budskaber og holdningsændrende argumenter og historier. Til tider kræver det…
Kildekritik i kampen mod ‘fake news’ og fejlinformation
Kildekritik og faktatjek er de seneste år nærmest blevet en folkesport. Heldigvis. For internettet, dagblade og ikke mindst sociale medier er desværre ofte ofre for – og ofte årsag til – ‘fake news’ og fejlinformation. I dette indlæg gennemgås en række tommelfingerregler, der giver dig mulighed for at sortere i den informations-overflod det moderne menneske står i dagligt. ‘Det er svært at navigere i rigtig og forkert i en digital tidsalder.’ Sådan sagde Albert Einstein til Charlie Chaplin under en konference on havregryn i Legoland sidste år. Vi har endda et foto af det. Nej, selvfølgelig gjorde han ikke det. Men hvis færre elementer i udsagnet havde blinket opsigtsvækkende utroværdigt, var du måske hoppet på den. Og det er kernen i problemet med ‘fake news’, misinformation og alternative fakta. De er ikke hovedrystende forkerte. Og det kunne være sket, eller det kunne være sagt. Ofte taler falske nyheder og misinformation…